למה נוצרים שקעים מתחת לעיניים

למה יש לי שקעים מתחת לעיניים?

שקעים מתחת לעיניים; כיצד הם נוצרים, ואיך אמורים לטפל בהם? – קראו כאן על טיפולים נפוצים.

ארובות עיניים הן לא רק מבנה של עצמות שמגן על גלגלי העיניים שלנו, אלא הן מהוות היבט משמעותי במראה הפנים שלנו. עם זאת, זה טבעי שהעור סביב העיניים שלנו ייפול ויהפוך שקוע ורפוי עם הזמן, ובכך יגרום לעיניים נפוחות ושקיות שחורות מתחת לעיניים.

כמה מילים על טיפול בשקעים מתחת לעיניים

אמנם ישנם לא מעט טיפולים זמינים להצערת אזור העיניים, אך חשוב למצוא מומחה רפואי מוסמך שיוכל לספק תוכנית טיפול בטוחה, יעילה ומותאמת אישית. חשוב לזכור, עם התקדמויות משמעותיות בעולם האסתטיקה הרפואית בשנים האחרונות, בימינו קל יותר מתמיד להשיג עיניים רעננות יותר וצעירות יותר למראה. למשל, באמצעות טיפול PRP אשר מהווה טיפול התחדשות טבעי.

הטיפול הנ"ל (PRP) מתבסס על הדם של המטופל כדי לעורר את ייצור הקולגן. זאת, כאשר הפלזמה העשירה בטסיות מופקת מהדם ואז מוזרקת לעור מתחת לעיניים. כל זאת, כדי לקדם את ייצור הקולגן ולשפר את מרקם העור. בנוסף לטיפול זה, קיימים טיפולים נוספים כמו בוטוקס, הזרקת חומצה היאלורונית, טיפולים בלייזר ועוד.

כיצד נוצרים שקעים מתחת לעיניים?

במקרים מסוימים, מצב זה עשוי להיות תורשתי או אפילו להיגרם כתוצאה מסיבוכים בלידה. עם זאת, עבור רוב האנשים, עפעפיים נפולים הם תוצאה של תהליך ההזדקנות הטבעי. ככל שאנו מזדקנים, העור סביב העיניים שלנו הופך דק יותר ומאבד את האלסטיות שלו, מה שגורם לו לצנוח. זה יכול לגרום להיווצרותו של עור עודף על העפעף העליון, מה שגורם לו להיראות כאילו הוא צונח ולהוביל למראה עייף או מבוגר.

בנוסף למה שציינו עד כה, השרירים התומכים בעפעפיים שלנו עשויים להיחלש עם הזמן, ולתרום עוד יותר לנפילות שלהם. יתרה מכך, גורמים אחרים שיכולים להוביל לצניחת עפעפיים כוללים עישון, חשיפה מוגזמת לשמש ומצבים רפואיים מסוימים כגון סוכרת והפרעות בבלוטת התריס.

לסיכום, כיצד מטפלים בשקעים מתחת לעיניים?

ככל שאנו מתבגרים והשנים חולפות להן, הגוף שלנו עובר שינויים טבעיים, כולל שינויים בתווי הפנים שלנו. בתוך כך, אחת הדאגות השכיחות עבור אנשים רבים היא היווצרות של עפעפיים נפולות ושקעים מתחת לעיניים. כפי שכבר ציינו כאן, הסיבות לעפעפיים נפולים, מצב הידוע גם בשם "פטוזיס", יכולות לנבוע ממגוון גורמים.

כאמור, השקעים בעיניים הם בד"כ תוצאה של הזדקנות טבעית, אם כי הטיפולים הנפוצים בהם כוללים בוטוקס, הזרקת חומצה היאלורונית וטיפולי לייזר לא פולשניים. אם אתם מתלבטים בין טיפול אחד לאחר, ההמלצה האחרונה והחשובה ביותר היא – לעבור פגישת אבחון וייעוץ עם רופא\ה בתחום של אסתטיקה רפואית.