ניתוחים לשקעי עיניים

ניתוח שקעי עיניים

ניתוח עפעפיים תחתונים ועליונים; מה חשוב לדעת על ניתוחים לשקעי עיניים, והאם ישנם פתרונות שאינם כירורגיים? – קראו וגלו כאן.

ניתוח פטוזיס, הידוע גם כ-ניתוחים לשקעי עיניים או ניתוח עפעפיים תחתונים, הוא הליך כירורגי קוסמטי שמטרתו לתקן צניחה של העפעפיים. מצב זה, המכונה "שקיות שחורות מתחת לעיניים" בחלק מהמקרים, יכול להשפיע על עין אחת או שתיהן ויכול להתרחש בכל גיל. נכון להיום, ישנם פתרונות כירורגיים ופתרונות שאינם פולשניים עבור ניתוחים לשקעי עיניים.

מה גורם לפטוזיס?

שוקלים לעבור ניתוח עפעפיים תחתון? ובכן, כדאי קודם כל להבין ממה מצב זה נגרם ובהתאם לכך, להתאים את שיטת הטיפול בבעיה. מצב זה, הנקרא פטוזיס, הינו מצב שיכול להיגרם ממגוון גורמים, כולל גיל, גנטיקה, טראומה ומצבים רפואיים מסוימים, אך גם כתוצאה מסיבות טבעיות כמו מחסור של קולגן ואלסטין. ככל שאנו מתבגרים עם השנים, השרירים והרקמות התומכים בעפעפיים עלולים להיחלש או להימתח, ולהוביל לפטוזיס. עם זאת, במקרים מסוימים, פטוזיס יכול להתפתח בילדות עקב גורמים גנטיים. בתוך כך, ניתוח עפעפיים תחתונים נחשבים די נפוצים בעולם האסתטיקה הרפואית, אם כי ניתוחים אלו מתחלקים לכמה סוגים שונים – המשיכו לקרוא.

סוגי ניתוחים לשקעי עיניים

באופן כללי, ישנם שני סוגים עיקריים של ניתוח פטוזיס: ניתוח עפעפיים תחתונים ועליונים. ניתוח פטוזיס עליון יכול לכלול ביצוע חתך בקמט הטבעי של העפעף כדי להדק או למקם מחדש את השרירים והרקמות התומכים בעפעף. זאת, בעוד כי ניתוח פטוזיס תחתון הוא הליך פחות פולשני הכולל הסרת רקמות עודפות מתוך העפעף, טיפולים בלייזר ועוד. יש לציין, ההליכים הנ"ל משתנים בהתאם למצב העפעפיים והנסיבות הבריאותיות של המטופל. המשיכו לקרוא על ההחלמה מניתוחי עפעפיים – בשורות הבאות.

כיצד מתבצע התהליך של ניתוח עפעפיים תחתונים?

ניתוח פטוזיס תחתון מבוצע בדרך כלל בהרדמה מקומית, כלומר המטופלים ערים ובהכרה, אך אזור העפעף מאולחש או מורדם. לאחר אלחוש האזור המנותח או אפילו במהלך פגישת הייעוץ הראשונית, יבצע המנתח מדידות וסימונים מדויקים על העפעפיים. זאת, בעוד שאורך ומיקום החתך יהיו תלויים בסוג ובחומרת הפטוזיס המצריך תיקון ועיצוב מחדש.

יש לציין, הניתוח אמנם נחשב מהיר, אך זמן ההחלמה משתנה בין מטופל למטופלת ויכול לנוע בין מס' ימים למס' שבועות עד החלמה מלאה וחזרה לשגרה. בכל מקרה של חבורות, נפיחות ואי נוחות, יש לקחת בחשבון שתחושות אלו נחשבות שכיחות בימים הראשונים שלאחר הניתוח, אך ניתן לטפל בתופעות אלו באמצעות תרופות נגד כאבים וקומפרסים קרים.